Dzięki nowoczesnej koncepcji biura domowego świat pracy coraz częściej trafia do własnego domu. Wyzwanie polega na stworzeniu kreatywnego obszaru roboczego, w którym praca może być produktywna i niezakłócona. Jednocześnie praca i przestrzeń życiowa powinny być jednak oddzielone wizualnie. Pokażemy Ci, jak optymalnie wykorzystać opcje przestrzeni dzięki pomysłom, wskazówkom dotyczącym umeblowania oraz odpowiednim meblom biurowym i specjalnym akcesoriom biurowym.
Jeśli masz własny gabinet, masz szczęście. W mniejszym mieszkaniu często do tego celu musi służyć salon lub sypialnia. Pojawia się również pytanie o styl umeblowania: klasyczny-tradycyjny czy nowoczesny-funkcjonalny?
1. Przygotuj miejsce
Dzięki własnym gabinetom zagwarantowana jest przestrzenna separacja między pracą a życiem prywatnym. Podczas pracy nic nas nie rozprasza, a po pracy łatwo się zrelaksować. Niemniej jednak, aby stworzyć optymalną atmosferę pracy, należy zwrócić uwagę na kilka punktów. Warunkiem wstępnym do pracy skoncentrowanej i produktywnej są dobre warunki oświetleniowe, przyjemna temperatura w pomieszczeniu, świeże powietrze i ergonomiczne, wygodne meble.
Właściwe światło
Światło dzienne jest najlepszym światłem. Dlatego ustaw swoje biurko blisko okna. Późniejsze godziny przy biurku wymagają używania lampy biurkowej. Kupując oprawę lub żarówkę, należy zwrócić uwagę na etykietę Lumen (strumień świetlny). Eksperci zalecają, aby oświetlenie przy biurku miało ponad 600 lumenów. Jasny kolor również odgrywa ważną rolę. Im jaśniejsza i zimniejsza lampa, tym bardziej światło wpływa pozytywnie na koncentrację. Z drugiej strony ciepłe światło uważane jest za relaksujące. Obojętne białe (od 3000 do 5000 kelwinów) lub białe światło dzienne (od 5000 kelwinów) to najlepszy wybór dla domowego biura.
Ustaw biurko prawidłowo
Orientacja biurka opiera się na komputerze i świetle. Blask na ekranie sprawia, że oczy są zmęczone. Dzięki odpowiedniej pozycji siedzącej można uniknąć odblasków. W najlepszym razie światło pochodzi z boku.
Ergonomiczne i wygodne meble biurowe
Dobrze, jeżeli dostępna jest wystarczająca ilość miejsca. Producenci wytwarzają nowoczesne, przyjazne meble, które tworzą jasny, nowoczesny wygląd razem w ramach jednej kolekcji, ale także w połączeniu z urządzeniami innych producentów.
Przestrzeń magazynowa w domowym biurze zapewnić można przez systemy regałów. Modułowa konstrukcja umożliwia dostosowanie ich do możliwości przestrzennych, a dzięki niewielkim rozmiarom zapewnia optymalną przestrzeń do przechowywania i umieszczania przyborów biurowych. Szafy z przesuwanymi drzwiami i szafki szufladowe umożliwiają wizualne zachowanie dobrego wyglądu w pomieszczeniu.
2. Utwórz miejsce pracy w salonie lub sypialni
Dzięki praktycznym meblom, domowe biuro można łatwo ustawić w salonie lub w sypialni, aby zaoszczędzić miejsce. Jest to przydatne, jeśli nie masz własnego pokoju lub potrzebujesz obszaru roboczego tylko dla własnych potrzeb.
Sekretarki są szczególnie kompaktowe i oferują przestrzeń do przechowywania poprzez szuflady, wysuwane panele i podwójne półki. Niektóre sekrety można złożyć po pracy. Po zakończeniu pracy wystarczy złożyć sekretarkę, a biuro domowe „znika” migiem. Kompaktowe, eleganckie rozwiązania umożliwiają zamknięcie obszaru roboczego na niewielkiej przestrzeni.
Prostą alternatywą jest ekran lub dzielnik pokoju, za pomocą którego kącik pracy można łatwo oddzielić od części dziennej. Zaleta: książki i dokumenty mogą po prostu pozostać rozłożone nawet po pracy.
Zwłaszcza gdy praca odbywa się w salonie lub sypialni, materiały biurowe, takich jak foldery, długopisy i sprzętu elektronicznego nie powinny kolidować z przestrzenią. Dlatego należy zwrócić uwagę na zamknięte półki, schowki na kable i szuflady, gdzie można przechowywać drobne rzeczy.
3. Stwórz porządek i atmosferę za pomocą odpowiednich akcesoriów
Z samym biurkiem, krzesłem i półką nie stworzysz dobrego miejsca do pracy. W biurze jest wiele drobiazgów. Zamiast chować je za drzwiami do szafek, długopisy i przybory mogą być czasami ładnie przechowywane przy użyciu odpowiednich akcesoriów biurowych. Dzięki szerokiej gamie pojemników do przechowywania, eleganckich półek, najważniejsze przybory są zawsze pod ręką. Tablice pinów lub paski magnetyczne są idealne do ważnych notatek, kluczy itp.